tirsdag den 26. februar 2013

Køkkenet - dag 1

Min første dag i køkkenet er nu overstået. Faktisk må jeg ærligt indrømme at jeg er positivt overrasket! Jeg troede det var noget som skulle gå voldsomt hurtigt, og som bare var herre øv, men det viser sig faktisk at være hyggeligt nok når hele værelset er samlet.

Og allerede nu kan jeg se at de gør mange ting i køkkenet som jeg slet ikke var klar over. Det giver et godt indblik i hvordan andres hverdag forløber imens vores ser helt anderledes ud. Jeg syntes faktisk at det er okay at vi alle skal i køkkenet. For det giver et indblik og et andet syn på den mad vi indtager når vi så sidder der en normal dag. De laver jo meget mere i køkkenet end jeg var klar over!!!

Men én ting som jeg aldrig forstå og nok aldrig kommer til, er at det er mærkeligt at lærerne altid skal have det lidt finere end os elever. Man oplever det alle steder - folkeskoler, privatskoler, børnehaver og også på efterskoler. Jeg fatter det ikke? De er vel bare ''almindelige'' mennesker som alle os andre? Men måske er det fordi at de ved at de ikke har så mange år igen som vi har, og derfor skal de passes og plejes mere end vi skal? hmm det giver sørme stadig ingen mening for mig. Hierarki længe leve ;-)

Vi lavede Skipperlapskovsgryde og æbler i smullerdej - dvs. at jeg lavede det fordi jeg er ved ''stationen'' varm mad, hvor den Bette (Emma) er i opvasken og Kia skal bage.

Køkkendamerne er rigtig søde, og de hjælper os, og er rigtig gode til at give os overskuelige opgaver. Man kommer i hvert fald ikke til at stå og kede sig!

Men jeg kan også mærke på min krop at den gerne vil have noget ro nu, og at jeg meget snart skal i seng! - Og jeg glæder mig faktisk! Men vi hygger og snakker lidt imens, og så har vi jo også pauser sammen hvor den også bare står på hygge.

Men vi havde en laang pause efter oprydningen fra middagsmaden og så til halv fem, hvor Kia og jeg tog til billedekunst - også selvom at vi faktisk ikke skulle ;-) Men det fortrød vi hurtigt igen.... Vi skulle læse noget om Ikoner, og ja jeg forstod det ikke rigtigt, og jeg forstod ikke rigtigt opgaven.... Men vi overlevede og kom ned i køkkenet igen.

Efter aftensmaden og oprydningen derfra skulle vi til gymnastik... Jeg havde gjort det klart for min kontaktlærer (ja min gymnastiklærer også) at det ikke faldt i god jord hos mig, at de mente at vi også skulle til gymnastik, men vi skal lave opvisning på torsdag på Åbybro-efterskole så måske det var en god ide. Men vi tog da til gymnastik og efter det tog jeg mig et laaaaangt bad, hvorefter jeg hjalp en pige fra gangen med noget matematik som hun ikke kunne finde ud af.

Og med lidt opmuntrende ord fra min far på vejen, så er jeg sikker på at dagen i morgen også nok skal forløbe smertefrit - eller næsten... :-)

P.s Jeg har snart fødselsdag!!! tre dage! Ja jeg siger det bare! Næste uge bliver som en helt ny verden for mig! 17 år gammel og helt fri for køkkentjans!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar