mandag den 28. januar 2013

Skiferien med Halvorsminde

Selvom det måske i det tidligere indlæg virker som om at det var røv, så var det ikke så røv enda. Det med at stå på ski, det var røv, og jeg bryder mig ikke om at stå på ski. Men det er godt at der er andre der syntes det var fedt, ellers var det hele gået op i negativitet. Men selvom jeg var den i min hytte der aller mindst vil stå på ski, så var jeg sjovt nok altid en af de sidste der kom hjem.... Mærkeligt..

Men det startede stille og roligt ud med at vi var blevet delt ud på nogle hold. Jeg var kommet på det ''dårligste'' eller ''de super seje som ikke var helt så skrappe til at så på ski'' af de øvede. Det var med min matematiklærer i fronten. Vi startede ud med at tage op på toppen - og ja her tænker man allerede at man skal dø - for at komme op på en af børnebakkerne deroppe. Det gik ok, man skal lige have sine ben rettet ind til alt det pjat igen. Det nytter jo ikke noget at ens ben krydser og jeg ved ikke hvad.

Men det startede blidt ud, og om middagen skulle vi hjem til hytterne og have middagsmad, og så skulle vi være ude igen 13.30 eller noget derhen af. Det var ikke alle der lige kunne samle sig om at komme ud på det tidspunkt, så de sidste par dage skulle vi ud og krydses af... - JEG VAR IKKE EN AF DEM SOM IKKE KOM UD TIL TIDEN!

Men ellers hyggede vi i hytten og så nogle film. Vi var tre om at skulle lave mad hver dag, jeg skulle lave mad med Ida og Tolborg, og faktisk var det rigtigt vellykket, altså det blev ikke helt som det skulle, for pomfrittererne fik ikke helt nok, men altså det smagte da helt ok! Det tog godt nok også lang tid!

Men Den sidste dag til eftermiddag, fik vi tilbuddet om at komme på langrend. Vi var fem fra min hytte som sagde ja, og én fra en anden hytte, alle de andre ville hellere stå på ''almindelige'' ski, måske turde de bare ikke at prøve noget nyt? ;-) Men det var vellykket! Det var helt vildt sjovt, og måske også fordi vi kun stod på langrend i halvanden time, men det vi prøvede var helt vildt sjovt, og vi fik set naturen som er rigtig smuk i Norge - + vi fik da os da også nogle grin.

Jeg væltede faktisk ikke! Imponerende nok, men det tror jeg heller ikke man kan i den snegle fart jeg havde... Men jeg formåede da at få et helt blåt knæ sammen med et sår på knæet. Altså det var ikke med mine ski på, jeg syntes det er svært nok at holde balancen på mine egne fødder med sko på, så da vi var kommet til Hafjell vælger jeg at falde, og hamre mit knæ ned i isen, jeg kunne godt mærke smerten, men jeg tænker ''hey lad være med at piv, det går over lige om lidt''. Ja det gik også over første gang. Men efter to små timer, syntes jeg lige at jeg ville hilse på asfalten igen. Så efter anden gang hvor jeg væltede - stadig på mine normale sko og ikke med ski på - blev mit knæ helt blåt... Øv øv. Men det var det værste der skete på skiferien - for mit vedkommende.

I bussen skulle vi allerede inden beslutte vores sidekammerart, og Oste blev den heldige vinder af mig! - Jeg tror hun var rigtig glad! Men på vej til Hirtshals fra Hjørring af, vil jeg sige at ethanolen(alkoholen) ikke helt havde forladt min krop, så det var lidt af en omgang, og jeg tog da også imod en søsygepille for ikke at hilse på Ulrik, når ethanalen (tømmermændene) overtog min krop. - Ja jeg har lyttet efter i fysik ;-) Men det var den værste sejltur jeg nogensinde har været på! fy for den! Drik aldrig 5 timer inden I skal ud og sejle!

Og på køreturen sov vi bare det meste af tiden, så det var slet ikke så slemt :-)

Tak for en god skiferie Halvorsminde!

- og noget af det bedste er at vi først skal møde på skolen mandag aften! WUHUUUU.


Her er lidt billeder fra ferien.


Selvom Kia ikke boede i min hytte fik vi tid til lidt roomie hygge alligevel. 

Jeps.

Oste, Riis og Karen :-) <3 

Henry - Det er min nabo derhjemme <3

Oste på vej derop :-)

Emma Kehlet den dejlige tøs!

Langrend!!!! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar