søndag den 7. april 2013

Lockout - dag fire

Jeg fik ikke skrevet i fredags, men der er blevet rykket lidt efter at høre hvad vi lavede.

Vi stod HELT VILDT  tidligt op! 6.10 ringede vækkeuret faktisk! Det var deprimerende at skulle så tidligt op. Men på fiskeauktion skulle vi... Men det kom vi da også, og lige da vi kommer ind i bygningen med fisk, var det første der mødte os en duns - en duns af fisk, alt for meget fisk! Her takkede jeg min tilstoppede næse!! Så der gik heldigvis ikke så lang tid inden jeg vendte mig til det.  Og da vi kom hjem lugtede der af gylle... Heldige os..

Men her var der alle mulige slags fisk sild, torsk - jeg fandt ikke ud af om det var noget de havde fanget ude fra havet, eller om det var nogle elever? ;-) og hummere osv. Omkring alt det her var der en masse mænd, som enten snakkede i telefon, eller skulle til det. De bød nemlig på de forskellige kasser med fisk i, og skulle nok have andre med på det som ikke var til stede. 

Det tog sin tid, og jeg kunne godt have været foruden det. Men jeg - måske som en af de eneste - syntes at det var ret spændende, og jeg syntes det eneste negative ved det var klokken! + lugten... 
Her er et par enkelte billeder derfra :-) 



Men da vi kom hjem var der stor morgenmad - rundstykker, smoothie, blødkogte æg og meget mere! Der var alt hvad hjertet kunne begære. Det gav lige et pift til stemningen, så folk var faktisk helt glade :-)

Vi var igen inden middag på disse ''kursuser''..... 

Vi fik kyllingesuppe til middagsmad, hvorefter vi skulle gøre rent på områderne vi har fået tildelt i starten af året. Og i denne uge har jeg polargangen, fordi jeg skifter med en anden pige - Amalie - om at have køkkenet og gangen. Men køkkenet var det der trængte mest og hun var der ikke. Jeg kan godt sige at jeg fik sat skub i den rengøring! Hvis ikke det var fordi at jeg var lidt tidspresset, fordi jeg ikke havde gidet at pakke før på dagen, så havde jeg taget et billede og sendt til min rengøringslærer! BUM jeg glæder mig til at vise hende det når vi kommer tilbage - hvornår det så end bliver.. Hun ville blive helt stolt af mig! - Mon hun vil tro på at det var mig der gjorde alt det?? Pyt så længe jeg ved at det var mig :-)

Men så skulle vi ellers mødes til afslutningen inden weekenden. Det gik ud på at vi alle sammen fik is! JAAA! Så vi sad ude i skolegården og nød vores is, inden at vi skulle ind og se vores opvisning i Gigantium som var blevet optaget af en lærer :-) Det så faktisk helt ok ud. Slet ikke så skidt. Og derefter fik vi fri. Så vi kunne blive hentet og komme hjem. Ellers kunne de som skulle blive på skolen også få lov til at holde fri :-)

Hele næste uge kommer til at gå med ingen ting. Mange skriver på diverse socialemedier at de er glade for en lille ''ferie'' men jeg tror ikke de har forstået hvad der sker. Det irritere mig lidt. Altså man siger aldrig nej tak til en ferie, men med en grund som denne, gør det altså ikke til en specielt fed ''ferie''... Så for at være med i en demonstration vil jeg ikke lave en skid... I næste uge skal jeg ikke lave noget som helst. Måske skifte fra det ene sæt nattøj til det andet. Og så ikke mere.  Okay måske til tandlægen og sådan noget. Men stadig! 

Jeg vil stadig skrive på bloggen om hvad der sker mht. lockouten. Og jeg vil også skrive hvornår dette marridt holder op. 

Jeg træder snart ind i min ''lav ingen ting'' uge - og efter en weekend hvor jeg har arbejdet cirka 9 timer hver dag, så syntes jeg faktisk også det er velfortjent! plus det var morgenvagter... og jeg duer ikke om morgenen! 

Jeg krydser fingre for at lockouten snart slutter! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar