onsdag den 3. april 2013

Lockout - dag to

Vi er stadig lockouttet... Eller lærerne er...

Jeg vil bare gerne enten hjem eller have normale timer! 

I dag har vi været på bunkermuseet i Hirtshals... Måske er det fint nok, men ikke når det er min anden gang.. Jeg var så smart at vælge historie som valgfag sidste år på HPR, fordi jeg tænkte at historie var et spændende fag og jeg kunne sagtens klare at sidde der i mine valgfags timer... Det endte med at jeg fandt ud af grunden til at jeg var vild med historie - det var fordi min RHS lærer var så god til at gøre fagene spændende, hun formåede at gøre det hele meget nemmere at forstå, og meget sjovere. Men det var ikke tilfældet ved det valgfag.. Og der var vi på bunkermuseet - det var også nitten første gang.

Men der var vi ude og se bunker, og på et andet museum og så var vi da også oppe og se sådan et torn eller fyr eller sådan noget. Jep det gik vores dag med... 

Ellers har jeg oprettet en viaplay, for at få tiden til at gå... Så jeg har set tre film i dag i den fritid jeg nu havde efter. 

OG jeg har fået brev! Af min søde veninde Isa, og for lige at pytte krymmel på isen så fik jeg også en pakke! Måske var det noget jeg selv har bestilt, men altså det tæller stadig! Det er klistermærker til min mac! Der er et billede under. Nogen ville nok mene at det var et kondom til mit tastatur - Maagaard.... 



Ellers sker her ikke så meget. I morgen skal vi på morgen motion... 

Ugens motto lyder således - ''Tag ansvar for din egen læring!'' - og jeg er allerede så træt af den sætning. Altså jeg syntes faktisk ikke at det kommer mig så meget ved alt det her, så herfra tager vi det hele stille og roligt.. 

Jeg kan sagtens sidde og brokke mig lidt, men jeg tror heller ikke at lærerene har det suuuper fedt. Eller det ved jeg at nogen af den ikke har. Det her er noget pjat. Jeg synes at det burde blive ved det gamle. Altså lærerne skal have den forberedelse tid de vil, og jeg vil ikke gå i heldagsskole, og ønsker heller ikke for andre børn at de skal det. Jeg synes at alt dette er noget pjat. På nuværende tidspunkt gavner det ingen at lærerne skal demonstrere og vi skal gå og lave ingen ting. Det er noget pjat at der ikke bliver taget hånd om det her på en ordentlig måde - Jeg ved godt at det er at forenkle tingene, men igen jeg synes at det er nitten. 

Jeg krydser fingre for at det her er snart stopper, dog tror jeg at der går noget tid endnu.. Desværre... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar